poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Bawią, śmieszą i mądrze prawią... :)

O kim mowa? Oczywiście o książkowych bohaterach!
     - Hola! - zawołacie. - Jak to? To przecież sprawka autora, że takie, a nie inne zdanie, wypowiedziała jedna z postaci!
No właśnie - to za sprawą autora ten i ów mądre rzeczy prawi. Czasem uraczy nas zabawną historyjką, a innym razem, całkiem poważnie, opowie o bólu i smutku. Są to wskazówki wartościowe, którymi powinniśmy się kierować lub chociaż je zapamiętać.

Właśnie dlatego wymyśliłam coś. Nie wymagało to ode mnie specjalnej kreatywności, bo często na różnych stronach pojawiają się takie gadżety czy aplikacje, ale nie znalazłam tego nigdzie, wędrując po przeróżnych blogach. Chodzi mi oczywiście o cytaty. O małe, dodatkowe okienko na złotą myśl. Tak, owszem, pojawiają się w notkach i recenzjach książek, ale często jako mały dodatek. Nie są specjalnie wyróżnione dlatego nie zwracamy na nie tak dużej uwagi, jaką moglibyśmy im poświęcić. Oczywiście dla każdego co innego będzie wartościową wskazówką, ale niektóre myśli, przekazywane nam na stronicach książek, są uniwersalne.

Może ktoś z Was pójdzie moim, niknącym we mgle, śladem i zamieści, lub wyróżni,  raz, czy dwa jeden cytat z książki, którą obecnie czyta lub taki, który zapadł głęboko w pamięci, w dodatkowym okienku. Może dzięki temu ktoś inny postanowi sięgnąć po tą książkę, a może okaże się to świetnym sposobem na poprawienie humoru!

Tak czy inaczej, zachęcam bardzo do wynajdywania złotych myśli w każdej czytanej książce. :)

***

Na koniec jeszcze coś na poprawę humoru, bo ostatnio oglądam sporo kabaretów :) :



I o literaturze powszechnej:

2 komentarze:

  1. Jednak to prawda, że wiedza ze szkoły wypływa nam z głowy po maturze. Oczywiście zdarzają się wyjątki:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hhaha, dobiło mnie pytanie o Lady Makbet - jak umarła? - 'wszyscy zostali zjedzeni' :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli udało Ci się znaleźć chwilkę czasu, po to, aby przeczytać powyższy tekst, proszę, znajdź drugą chwilkę, aby wyrazić swoją opinię na jego temat.
Dla mnie ważny jest KAŻDY komentarz, każda informacja o tym, że ktoś tu był, poznał moje myśli. I pozostawił po sobie ślad :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...